Belgian Lions @Lotto Arena Antwerpen

De Belgian Lions werken komende zomer opnieuw de EK-kwalificatiewedstrijden in de Antwerpse Lotto Arena af. De selectie van bondscoach Eddy Casteels boekte het voorbije decennium vele successen in Antwerpen. Wie herinnert zich niet de spectaculaire zege tegen het grote Frankrijk met NBA-sterren als Tony Parker en Boris Diaw. Ook in 2010 was de Lotto Arena met 5.500 toeschouwers volledig uitverkocht en wonnen Sam Van Rossom, Axel Hervelle, Jonathan Tabu en co. van Polen en kwalificeerden zich voor het eerst in bijna twintig jaar nog eens voor het EK. De Belgian Lions hebben zich ondertussen reeds drie keer op een rij voor een Eurobasket gekwalificeerd en zijn al zes jaar onafgebroken top 16 in Europa! In augustus/september gaan de Lions op zoek naar een vierde opeenvolgende EK (Eurobasket 2017). In de Lotto Arena staan er drie EK-kwalificatiewedstrijden op het programma. Op 31 augustus tegen Cyprus, op 7 september versus IJsland en tenslotte op 14 september tegen Zwitserland. De Belgian Lions hopen in de Lotto Arena uiteraard weer vele Belgische fans te kunnen bewonderen. #OneTeamNoLimits!

Cyriel Coomans, Voorzitter KBBB :

In Antwerpen hebben de Lions in de voorbije jaren al enkele historische overwinningen behaald o.m. tegen Frankrijk en ook de beslissende kwalificatiewedstrijd tegen Polen. We zijn de Stad Antwerpen en de club Port of Antwerp Giants dankbaar dat ze opnieuw mee hun schouders onder de Belgian Lions willen zetten.

Roger Roels, voorzitter Port of Antwerp Giants :

De uitstraling van de stad Antwerpen bevorderen is een van de belangrijke punten uit de missie van Port of Antwerp Giants. Dat proberen we te doen door jaar na jaar deel te nemen aan internationale competities en daarin een zo goed mogelijk resultaat te behalen (Final 8 FIBA Europe Cup in 2016). Daarnaast zijn we heel graag gastheer voor onze Belgian Lions, die op hun beurt heel graag hun wedstrijden afwerken in de Antwerpse Lotto Arena. Bovendien klopt het hart van de Antwerpse supporters voor de Lions – zie de massale publieke aanwezigheid tijdens vorige edities. We zijn er van overtuigd dat Antwerpen ook in 2016 als een blok achter de Lions zal staan.

Geert Bruynseels , verantwoordelijke sportevenementen van de Stad Antwerpen :

Antwerpen blijft investeren in basketbal. Ik ben heel blij dat we naast de goede samenwerking met de Port of Antwerp Giants ook regelmatig de nationale ploeg naar Antwerpen kunnen halen. En hopelijk plaatsen ze zich terug voor het EK!

Stefan Garaleas, Secretaris-generaal KBBB :

Voor de organisatie van de thuiswedstrijden in Antwerpen hebben we een innovatieve samenwerking opgezet waarbij federatie, club en stad hun krachten bundelen en zich samen voluit inzetten om van deze wedstrijden een succesvol evenement te maken. Het is de bedoeling om via deze formule de uitstraling, promotie en fanbeleving rond de Belgian Lions verder uit te bouwen.