Belgian Lions spelen kwalificatiewedstrijden tegen Ijsland, Zwitersland en Cyprus

Vandaag vond in Munchen de loting plaats voor de kwalificatiewedstrijden voor het EK2017 Heren dat zal doorgaan in Finland, Israel, Roemenië en Turkije.

De Belgian Lions werden als reekshoofd geloot met Ijsland, Zwitserland  en  Cyprus

De wedstrijden worden gespeeld van 31/8 tot 17/9.

Er nemen 27 landen deel in  7 groepen (6 van 4 ploegen en 1 van 3).

In totaal strijden 11 landen voor een plaats op het EK2017 : de 7 groepswinnaars en 4 beste tweedes.

Reactie KBBB-voorzitter Cyriel Coomans :

Met  IJsland als verrassing op het laatste Europees kampioenschap en Zwitserland dat in het verleden ook al voor enkele verrassingen zorgde, moeten we voorzichtig zijn. Maar ik heb voldoende vertrouwen in ons team en de staff zodat wij er in 2017 voor de vierde opeenvolgende keer opnieuw zullen bij zijn.

Reactie van coach Casteels :

“We vertrekken steeds vanuit respect voor alle tegenstrevers maar ook geloof in eigen kunnen. Veel zal afhangen van onze eigen focus en concentratie. Maar deze loting opent zeker perspectieven.”

Reactie Axel Hervelle :

“Het is zeker een gunstige loting en we hebben het zelf in handen om te’ slagen. Toch moeten we voorzichtig zijn met landen zoals Ijsland en Zwitersland want zij hebben al bewezen dat ze voor verrassingen kunnen zorgen.”

Reactie Sam van Rossom :

“Op papier zijn we favoriet in een groep waarin we ons normaal gezien moeten plaatsen. Al zullen de verplaatsingen vaak toch lastige opdrachten worden, zeker Ijsland en Zwitersland.”

Ook werd er geloot voor de Europese Kampioenschappen Jeugd die deze zomer overal in Europa zullen spelen.