Patrick Mutombo assistent-coach Belgian Lions

Patrick Mutombo (36) is de nieuwe assistent-coach van de Belgian Lions. Mutombo was van 1999 tot 2003 actief aan de Metro State University. Van 2003 tot 2009 was hij vooral professioneel in Italië  (Messina, Roseto, Air Avellino, Udine en Ferrara) en Griekenland (Trikala) aan de slag. Vanaf 2011 begon Patrick aan een coachescarrière. Eerst als assistent bij Metro State (NCAA), dan drie jaar van NBA-club Denver Nuggets en sinds 2015 is hij assistent van Austin Spurs, de D-League ploeg van NBA-club San Antonio Spurs. Patrick Mutombo was in 2004 en 2006 ook enkele keren Belgian Lion. Eddy Casteels kent hij als bondscoach en Jacques Stas als ploegmaat en assistent-coach. Hij volgt Jacques Stas, elf jaar assistent en nu sportief-manager bij de Belgian Lions, op als assistent-bondscoach bij de Belgian Lions.   Welcome Patrick! #GoLions

Jacques Stas, Sportief Manager : “Ik ben bijzonder blij dat één van mijn eerste beslissingen als sportief-manager bij de Belgian Lions het aanstellen van Patrick Mutombo als assistent-coach is. Ik ken Patrick al twintig jaar. Eerst als speler en vooral als een man die enorm gepassioneerd is door de basketbalsport. Zijn ervaring als assistent-coach bij Denver Nuggets en San Antonio Spurs en als coach in de NBA D-League brengen een mondiale bijdrage richting de Belgian Lions. Hij is ook “the right man at the right place” voor het volgen van onze Belgische talenten in de Amerikaanse universiteiten.”

Cyriel Coomans, voorzitter :

“Het doet plezier om na iets meer dan 10 jaar Patrick Mutombo terug te zien bij de nationale ploeg, deze keer in een nieuwe functie.”

Stefan Garaleas, secretaris-generaal :

“ De aanstelling van Patrick Mutombo is meteen een bevestiging van de innovatie en creativiteit die we op diverse vlakken binnen de Belgian Lions willen tonen. Voor staf en spelers zal hij een grote meerwaarde zijn en we kijken ernaar uit om hem in onze Belgian Lions familie te verwelkomen.”