Persconferentie 6/6

Op 6 juni hield de Koninklijke Belgische Basketbalbond (KBBB) een persconferentie ivm de Belgian Lions.
Voorzitter Cyriel Coomans verwees in zijn inleiding naar de verdiensten van Jacques Ledure waarop nu wordt verdergebouwd. Na een periode van constructief overleg met de liga’s  werd een nieuwe structuur opgezet die een duurzame  basis moet vormen voor de toekomst.
Verder werd een nieuw management team aangekondigd rond de Belgian Lions onder leiding van secretaris-generaal Stefan Garaleas. Als sportief manager werd Jacques Stas aangesteld die de sportieve aansturing op zich neemt. De link met VBL en AWBB op sporttechnisch vlak wordt gegarandeerd via Sven Van Camp en Raphael Obsomer, technische directeurs van de respectievelijke liga’s. Om de belangrijke link met de Scooore League en de goede samenwerking verder te bestendigen maakt ook Wim Van de Keere deel uit van het management. Versterking op het vlak van marketing komt er via aanstelling van Mark Bogaert als marketing manager. Tot slot wordt Claude Dujardin benoemd als financieel manager.
Door de functieverschuiving van Jacques Stas wordt de functie van assistent-coach in de komende dagen nog verder geconcretiseerd.
Verder lichtte coach Eddy Casteels het programma toe met o.m. een stage in Slovenie in de 1e week van augustus en wedstrijden tegen Slovenie, Portugal en Bosnie. Op 12 augustus spelen de Lions in Oostende tegen Zweden en op 13 augustus opnieuw tegen Zweden in Natoye. Nadien volgen nog 2 korte tornooien in FYRoMacedonia  en Polen.
De kwalificatiewedstrijden vinden plaats in de Lotto Arena in Antwerpen  en zullen rechtstreeks op de VRT te zien zijn.  De ticketing voor de matchen in Antwerpen is gelanceerd op www.teleticketservice.com met een incentive naar de clubs toe die waardebonnen voor sportmateriaal bij Decathlon kunnen verdienen bij organisatie van ticketverkoop onder hun leden.

Tot slot werd het nieuwe logo van de Belgian Lions voorgesteld dat ook meteen de deur opent naar bijkomende initiatieven qua marketing, social media en merchandising.