RvB benoemt coach en manager ad interim van de Belgian Lions

De Koninklijke Belgische Basketbalbond (KBBB) nam de afgelopen weken de nodige initiatieven voor de invulling van het management van de Belgian Lions binnen een nieuwe structuur rond alle nationale ploegen. Enerzijds wenst de Raad van Bestuur hierin geen overhaaste beslissingen te nemen, doch anderzijds dient de komende campagne van de Lions snel opgestart te worden na de loting van 22 januari.

De RvB heeft daarom aan Stefan Garaleas, secretaris-generaal van de KBBB, gevraagd om tijdelijk de rol van manager te vervullen in afwachting van de aanstelling van een nieuwe manager. Dit gebeurt in nauwe samenwerking met de technische directie van de Vlaamse en de Waalse liga (VBL en AWBB).

Tevens besliste de Raad van Bestuur unaniem Eddy Casteels aan te stellen als coach van de Belgian Lions voor de komende campagne. Daarnaast opteert men er voor verder te gaan met de huidige staf. Alzo wordt vanuit de continuïteit voortgebouwd op de sterke resultaten van de laatste jaren met de ambitie om een nieuwe stap vooruit te zetten.

Ondertussen wordt in de komende periode verdergewerkt aan de nieuwe geïntegreerde structuur voor alle nationale ploegen binnen de KBBB.